torsdag den 5. januar 2012

Nytår i Reykjavik

Undskyld at jeg er så langsom til at opdatere min blog, men jeg har ikke lige haft tiden til det. Men her kommer den nye og friske post!
Dagen for nytårsaften tog jeg og en af mine veninder (Kete) til koncert på klubben Nasa i Reykjavik. Da vi havde købt vores billetter over nette fik vi fortalt, at man SKULLE være 20 år for at komme ind - og billetten kunne IKKE refunderes, så vi hang godt og grundigt med vores hoveder :( Men vi bestemte os alligevel for at gå til billetlugen og spørge om det ikke var muligt at få pengene tilbage og vi indrømmede at vi ikke var over 20 år. Og svaret vi fik af billet-manden: Ingen problem! Alle snyder sig til billetter her på Island, så tag I bare til koncert og hyg jer. Han gav os billetterne og vi har helt tavse. Det havde vi ligegodt ikke troet :D haha!

Og jeg skal lige love for at det var en FEEEEED koncert! Her ses et af mine yndlings islandske bands - Of Monsters And Men!!
 Og hvis I har lyst kan I høre et af deres (synes jeg) rigtig gode numre her:


Til koncerten varmede en DJ op til Of Monsters And Men og jeg kan godt sige jer, det er lang tid siden jeg har hørt sådan en god DJ! Og hans sceneshow! WOOOW. Han hoppede flere gange ned til publikum og sang med os. OG JEG RØRTE HAM - men det var rimeligt klamt, for han var helt våd af sved. AD!
Hans kunstner navn er Rich Aucoin han ses på billedet herunder:


Og hvis I vil høre lidt af hans musik, så kan de høres her:
http://www.youtube.com/watch?v=9iJcl8cD7QY&feature=related
P.s. det var MEGET federe at høre det live! Og vi dansede og hoppede til musikken, og jeg fandt hurtigt ud af at det ikke altid er sjovt at være lav. Jeg var lige ved at blive mast til en fladfisk på et tidspunkt. haha


Her ses jeg, glad og klar til en fed koncert!
Og Kete er også klar!

Og så blev det nytår! Vi var omkring 6 volontører om gik sammen om at lave en middag. Vi fik både moldovisk, polsk og Japansk mad og det smagte dejligt! Som jeg så tit siger heroppe når nogle spørger om maden smager godt: "Ja, alt smager godt når nogle gider at lave mad til mig!". Og så sandt som det er sagt, for det er en smule kedeligt at leve af pasta med ketchup og rugbrød med ost når pengene ikke rækker til mere :)

Her ses Monika (Polen), mig og Julia (Tyskland) - glade og mætte efter nytårsmiddagen. (Festen blev holdt hos Monika i Reykjavik).
Da klokken blev 23.30 startede fyrværkeriet i Reykjavik og derfor tog vi op til den store Hallgrimskirkja der ligger midt i Reykjavik centrum. Alle folk (dem der har lyst) mødes ved kirken omkring 23-tiden og nyder fyrværkeriet sammen. Det siges at der skydes MEGA meget fyrværkeri af på Island - men jeg synes ny ikke det var så vildt. :) Her ses Kete og jeg foran kirken, spændte på fyrværkeriet:

Og her ses dem jeg fejrede nytår sammen med, vi venter stadig på klokken skal blive 23.30!

Og SÅ skete det! Flot fyrværkeri ved kirken:

Efter vi havde kigget på fyrværkeri og ønsket hinanden et godt nytår gik turen til et af vores yndlings diskoteker i Reykjavik. Vi havde det rigtig sjovt lige indtil jeg faldt på isen og slog mit hovede gevaldigt!
Jeg fik en voldsom hovedpine, men jeg tænkte at det nok skulle gå over, så jeg festede da bare videre og havde det sjovt. Men dagen efter havde jeg det IKKE særligt godt. Jeg kastede op flere gange om mit hovede føltes som om 20 stærke mænd havde slået mig ned og jeg følte mig meget svimmel. I dag (d. 4. januar) har jeg stadig hovedpine og jeg fandt så hurtigt ud af, at jeg havde fået en lille hjernerystelse. EN rigtig god start på 2012! Men heldigvis er det ved at blive bedre, jeg spiser lidt panodiler og prøver på at undgå for meget computer og sport (og alkohol). 

Og så vil jeg sige tusind tak igen til alle de dejlige julegaver jeg fik! :) Og tak til alle dem som er der når jeg har brug for at snakke på skype, facebook eller telefon. Nogle gange kan man godt få lidt hjemve, især her efter jul og nytår. :) Og en stor tak til alle jer der følger med i min blog.

Så kan jeg kun sige at jeg glæder mig HELT vildt til Louise kommer og besøger mig om 38 dage! Vi skal nok få en dejlig uge sammen! :)

Og ÅH hvor jeg glæder mig til at følge med i det danske melodigrandprix, som nogle af jer nok ved, så er jeg en STOR fan.

Håber I alle har det godt og der kommet godt ind i 2012.

1 MILLION varme tanker fra mig!
  



Ingen kommentarer:

Send en kommentar