søndag den 22. januar 2012

Jeg lever stadig!

Hej igen! Jeg vil lige forsikre jer om, at jeg stadig er i live. Der er bare ikke lige sket det store på det sidste, men nu synes jeg lige at det er tid til en update!


Som I måske har læst i min forrige post, så er jeg begyndt at eksperimentere lidt med at strikke pandebånd! Og jeg har faktisk lavet et rigtig flot et (synes jeg selv) og selve designet passer lige til mit hoved. Uldet er selvfølgelig islandsk så nogle vil nok sige at det "kradser" lidt - men jeg er stolt over mit værk. :)
Her ses to billeder af det:



Her i torsdags var min søde mentor Lilja Dis og jeg på en tapas restaurant og spise for lige at snakke om hvordan det går med mig osv. Hun var så sød at hun inviterede mig på en weekend hos hende i Keflavik hvor vi skal i den Blå Lagune og ud og se noget af smukke Island sammen. Jubii! :) Og så ved jeg ikke om I kan huske, at jeg i et tidligere post havde et billede af nogle "burger-muffins" som man kunne købe på en burger restaurant her i Reykjavik, det var der Lilja og jeg spiste sammen sidste gang. Og siden dengang har jeg gået og snakket om de der "burger-muffins" at jeg godt kunne tænke mig at smage én af dem! Men jeg har aldrig fået taget mig sammen til at købe en og så var Lilja så sød i torsdags, at HUN havde købt en til mig :D Den bedste gave jeg har fået i lang tid! ha ha.
Her ses min muffin fra i torsdags - og den smagte bare godt! Jeg skal helt sikkert selv lave dem når jeg kommer hjem til DK igen :)

Lige for tiden er der, som I nok ved håndbold i flimmeren. Så jeg følger nøje med og håber inderligt, at vores herrer kan slå Tyskland imorgen og Sverige næste gang. JEG tror på dem, efter deres brilliante kamp mod Makedonien! Men altså problemet heroppe er, at jeg er rigtig gode veninder med en tysker (Katharina Dierich) og vi går begge MEGET op i håndbold, så jeg tror ikke, at vi skal sidde i samme rum imorgen når Danmark møder Tyskland ;)

Og nu hvor vi snakker om nationale sager, så så jeg jo Dansk Melodi Grand Prix igår aftes sammen med min veninde Monika fra Polen og Katharina fra Tyskland. (Der findes dog DR 1 heroppe). Det var en sjov oplevelse! Jeg oversatte nærmest hele showet for dem, og de havde hver deres favorit og heppede løs :) De synes godt nok at showet havde en sjov form for humor, men ellers blev vi enige om at Soluna som jo vandt, har en GOD chance i det europæiske ;) Det er meget sjovt at være flere forskellige kulture sammen heroppe, nogle gange giver det mig et helt nyt blik på nogle ting.
Igår aftes havde ellers mit kamera klar! Alle heroppe snakkede om at Nordlyset ville være meget synligt om natten - så det skulle vi helt sikkert ikke gå glip af! Efter grandprixet gik vi udenfor og hjemad, og normalt plejer Nordlyset at være synligt om "natten" men vi kunne intet se selvom klokken var omkring 24.00. Vi ventede et stykke tid udenfor, men gav op. Da jeg så her imorges kigger på nyhedssiden viser det sig, at Nordlyset var på sit højeste mens vi sad og så grandprix! EEEJ hvor følte vi os snydt :) Men der skal nok komme flere aftener med Nordlys, jeg har hørt at februar er den bedste måned for Nordlyset.

OKAY - det her er lidt crazy! Jeg blev lige afbrudt af min flat-mate Sebastian. Han bankede på min dør og fortalte mig at Nordlyset er meget synlig lige nu. Så jeg tog da lige mit kamera under armen og tog disse flotte billeder! De er dug-friske!


Så gør det ikke så meget at jeg ikke fik Nordlyset at se i går, når de var så flotte på himlen her til aften :)

Tidligere i dag var jeg i fitness centeret med min veninde Kete og vi fik ellers  fyret den af på løbebåndet. Efter vores træning gjorde vi noget som vi gør tit! Vi tog i en udendørs pool i Reykjavik. Her på Island er der rigtig mange "Hot Tubs", altså varme bassiner (38-44 grader) udendørs. Det er virkelig den bedste følelse at sidde udenfor i minusgrader og varme sig og slappe af i en hot tub :) Det er noget af det, jeg elsker ved Island!  ;)


Men alt i alt har jeg det godt! Jeg må dog indrømme, at januar har været den hårdeste måned for mig. Efter jul og nytår havde jeg en smule hjemve og det var hårdt at starte på arbejdet igen. Før jeg tog herop, fik jeg besked på at jeg skulle være klar over at mørket godt kan gøre en lidt deprimeret eller man kan komme til at føle, at man ikke har så meget energi, og jeg troede ikke det ville være noget problem for mig, men jeg har virkelig kunnet mærke mørket på min krop og mit indre her i januar. Sidste søndag så vi solen for første gang i ca. 2 måneder. Det var en mærkelig oplevelse! Jeg følte mig pludselig så fuld af energi og humøret var helt oppe. Det var først der, jeg rigtig forstod hvad de mener når de siger, at islændinge går og er lidt deprimeret når der kun er mørketimer heroppe i vinter månederne.

Men nu vil jeg hoppe i seng :) Håber stadig alt er godt i Danmark!

Mange knus Maria

Ingen kommentarer:

Send en kommentar