onsdag den 21. december 2011

Rigtig dårligt vejr på Island

Så blev det igen tid til en lille update her fra min ferie med min mor.
Vejret har været meget dårligt - storm, sne, regn og hvad der ellers høre med.
Så vores planer i mandags om at tage til Syd-Island gik i vasken - vi var ellers begyndt at køre syd-på men så besluttede vi os for at vende om. Men så fik da bare hygget med nybagte boller :)

Igår (tirsdag) var min mor og jeg til julefrokost på mit arbejde. Vi fik islandsk julemad og det minder på nogle punkter om det danske, men samtidig ikke.

Her er nogle billeder fra dagen og den store islandske julebuffet:
Her ses min chef og en af drengene. I hans hånd holder han en røget lammekølle som der blev delt ud af.

Her ses jeg foran nogle af vores flotte håndlavede sager:


  Julemaden!







Mig og mor!

Her får jeg julegave af chefen:


Mig og én af mine yndlinge - det var desværre hans sidste dag i tirsdags :(

Vi ville have været i den blå lagune idag, men på grund af vejret var det for farligt at køre helt derned - så i stedet tog vi på fallos-museum i Reykjavik. Der findes alle former for pi.... lige fra katte til blåhvaler. Her står jeg sammen med en kaskelothvals pi......





 Og her er støbninger af herre håndboldlandsholdets tissem.......:

Og tro det eller ej, en skør islandsk mand, har doneret sin:



Vi endte dagen med at tage på restaurant og spise lækker mad.

Så jeg er bare propfyldt nu og mættet med dansk mad for et stykke tid :)
Imorgen tidlig rejser mor og så skal jeg fejre julen med mine volontørvenner!


Mange hilsner
Maria og mor




Ingen kommentarer:

Send en kommentar