fredag den 16. december 2011

På hesteryg!

Så er dagen snart gået og mor og jeg har haft en rigtig god dag - i lavaområder på hesteryg :) Vi havde købt en guidet tur på hestryg lidt udenfor Reykjavik. Så kl. 9.30 imorges mødte vi op og fik hver udleveret en hest. Det var godt nok lang tid siden vi begge har reddet - men vores guide sagde at det var ikke noget problem. Hun sagde at det var ligesom at cykle igen efter mange år, man glemmer det ikke.
Det var rigtigt flot - selvom vi ikke rigtig kunne se lavaen, men sneen oplyste landskabet meget smukt og vi så solen stå op. Samtidig var det super fedt at ride den specielle islandske "TÖLT". I forhold til almindelig trav, så hopper man slet ikke op og ned. Super behageligt :)

Ankomst! Her ses vores lille bil foran hestecenteret:


Så fik jeg hjelmen på, man ligner ikke just en fotomodel - men sikkerhed skal der til!


Her ses min søde hest og jeg. Jeg fik afvide hvad den hed, men jeg kan ikke huske det fordi det var et svært islandsk navn. Jeg tror det var noget i retningen af Flidsju...flilfyflo. haha

Vi fik også af vide at det var meget vigtig at blive gode venner med sin hest og skabe et godt bånd. Så her står jeg lige og snakker lidt med den og nusser den, ÅRH DEN VAR SØD!


Udsigt fra min hest. Foran mig ridder mor Connie og hendes hest som vidst nok hed noget i retningen af Gudmundur...flafflaf. haha



Flere gange prøvede jeg at tage billeder af mor og hesten. Men det var kun hesten der kiggede ind i kameraet! haha

 Her ridder vi igennem en islandsk skov - eller bare nogle træer.. (der findes ikke skove på island).



Efter vores ridetur var heste lidt trætte og følte sig beskidte, så de rullede sig lige lidt i sneen:


Efter vores hestetur tog vi på shopping i shoppingcenteret "Smáralind". Vi fandt lige lidt nyt tøj til jul og nytår :D JUBII

Og så var vi også lige forbi en bager - se det flotte honningkagehus :)


I aften skal jeg til firmafest, så mor er alene hjemme. Men imorgen skal vi lave et eller andet - men vi er ikke helt sikre endnu :)

Mange hilsner Maria og mor

Ingen kommentarer:

Send en kommentar