fredag den 14. oktober 2011

Søde drenge!

Så er det igen blevet tid til at opdatere min blog - inden der skal festes som vilde i weekenden :)

Først har jeg nogle dejlige billeder fra mit arbejde.
På det første billede ses Gudjon som er vores sangfugl nummer 1, som I kan se så er han igang med at pudse en ske. Han elsker virkelig solbriller og følte sig rigtig godt tilpas igår:

Og der skulle selvfølgelig også lige fejes lidt blade sammen. På billedet ses Ziggy, min kollega Einar og Rikki. 

Søde Magni skulle også lige med. Med solbriller og et charmørsmil er vi klar til en udflugt!


På næste billede sidder vi og får  kage, kaffe og juice. Vi besøgte et sted for kraftramte kvinder. På billedet ses fra venstre Magni, Ziggy, Magnus, Runi og Rikki.



Søde drenge jeg er omgivet af i min hverdag, men de er virkelig begyndt at udfordre mig i mit islandsk. Nogle af dem snakker hele tiden Islandsk til mig - og forventer at jeg forstår og giver dem et svar tilbage PÅ ISLANDSK :) Det er ret så svært, men det kommer nok en dag. 
Og apropros sprog, så har jeg fundet det SJOVESTE at få islændinge til at sige på dansk. "Rød røvede ræve", det lyder simpelthen sååå sjovt. Meget bedre en "Rød grød med fløde". :)

Som nævnt i sidste blogpost, så finder eventet "Airwaves" sted fra igår (onsdag) og til og med søndag. Det betyder at mig og nogle af de andre volontører igår var til ca. 4 gratis koncerter rundt omkring i Reykjavik. Det er super fedt concept. Man kan se programmerne på nettet og ellers bare gå fra bar til bar og lytte til alt muligt spændende musik, både islandsk og udenlandsk. Men så har jeg lige ét problem idet jeg bor 15 km udenfor Reykjavik og min sidste bus kører 22.20, så er der ikke meget sjov for mig hvis jeg skal tidlig hjem. Så lige for tiden har jeg en sovepose hos mine to søde tyske veninder Kathi og Kete. De bor downtown Reykjavik, så det er lidt federe selvom jeg skal tage bussen tidlig om morgenen for at komme på arbejde i Moso. TAK tøser!!! :)


Og så har jeg en god nyhed! Ihvertfald for mig selv :p Idag har jeg endelig fundet ud af hvad jeg skal gå til at sport/motion. Jeg gik hen til den lokale sportarena (ca. 5 minutters gang fra min lejlighed) og gik ind i receptionen og snakkede med en flink mand. Jeg spurgte hvad de havde af forskellige sportsgrene og fitness hold; han nævnte både håndbold, volleyball, kick-boxning m.m. Men så sagde han: "Hey, du kan også gå op og se det pilateshold der lige er gået igang for 5 minutter siden", jeg sagde jo tak og han fulgte mig hen til et rumt fyldt med sveddryppende kvinder liggende på underlag mens de ihærdigt prøvede at efterlige instruktørens styrkeøvelser. Jeg så på mens de knoklede på. Efter timen blev jeg enig med mig selv om, at det var lige det jeg har lyst til at dyrke fremover, så jeg snakkede med instruktøren og spurgte om en pris. Han sagde 16.000 (730 Dkr.) islandske kroner for 6 uger, men jeg var snedig var jeg! Jeg tog mine hundeøjne på og brugte den alletiders replik: "Forresten så er jeg volontør her i byen, jeg arbejder med handicappede og jeg har ikke så mange penge til rådighed hver måned". Instruktøren fandt det utroligt spændende og uden at tøve satte han prisen ned til 12.900 islandske kroner (590 Dkr.) Så fra tirsdag af skal der strammes mave, balder og lår! Sikke en flink fyr :)

Og jeg kan godt sige jer at i søndags var jeg sur på mig selv. Jeg lå i min seng hele dagen og havde det virkelig dårligt (gæt hvorfor), hint hint: fest fest fest.
Nå, men så i løbet af dagen skrev en af mine venner om jeg ville med til endnu en freds-cermoni om aftenen. Jeg takkede pænt nej og skrev at jeg hellere måtte pleje mit lille hovede.
Senere på aftenen skrev han igen til mig: "ÅRRRH, du skulle have været der!!! Det var så fedt, John Lennons ekskone Yoko Ono var der og hun tændte fredslyset og sang sammen med os. Og ikke nok med det, Liv Tyler var der også! Og vi så nordlyset!!!"
Jeg lå bare der og tænkte: NEEEEJ, hvorfor tog jeg ikke med! Dumme dumme tømmermænd!


Og jeg har et ugens citat (Sagt af en amerikansk pige som har boet i Danmark i et halvt år - selvfølgelig på amerikansk): "I danskere er så stilfulde og går i virkelig moderigtigt tøj. Men jeres sprog er forfærdeligt svært at lære!"

Ha' en dejlig weekend.
Bless bless!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar