tirsdag den 5. juni 2012

Sæl mig her og sæl mig der.

Så er jeg hjemme igen! Og ja, det er tirsdag så I tænker nok - hvor har hun været?
Sagen er den, at Kete og jeg vandt en gratis sæl-tur for et stykke tid siden. Præmien var at sejle med en båd ud til et område hvor der efter signende skulle være mange sæler. Sæl-centeret ligger i byen Hvammstangi som er ca. 200 km nordpå. Vi havde derfor taget fri fra arbejde mandag og tirsdag så vi kunne blaffe hele vejen. I går ankom vi så kl. 13.00 og vi fandt os et "guesthouse" hvor vi var så heldige at få det sidste værelse der var tilbage - også selvom det var lidt dyrt!
Byen Hvammstangi har 500 indbyggere så I kan nok regne ud at der ikke var så meget at lave. De havde dog et udendørs svømmebassin som vi afprøvede :)
Vi ville om aftenen prøve at finde os et sted at spise, men byens eneste restaurant var lukket fordi der ikke var kunder nok! hallo !
Så vi gik tidlig i seng for at være friske til vores sæl-sejling.

Kl. 10.00 gik turen ombord på båden - det viste sig at Kete og jeg var de eneste der skulle med så det var lidt en VIP tur. ha ha. Jeg lyver ikke når jeg siger at bølgerne var STORE. Selvom jeg har sejlet meget med både mor og far så var jeg alligevel lidt bange for at skibet ville vende på hovedet... Så jeg fik lov at komme indenfor hvor kaptajnen var - det hjalp lidt.
Endelig ankom vi til kysten hvor sælerne skulle befinde sig - men fordi der var højvande så vi kun 2 sæler :( De fortalte at de sten som sælerne ligger på er under vandet når det er højvande så derfor kunne vi ikke se dem. Øv øv øv, men så var det jo godt at vi ikke betalte mange penge for turen.
Her er billeder derfra:










Vi havde to sjove dage i Hvammstangi men så skulle vi jo også vende snuden hjemad igen, det foregik selvfølgelig også ved at blaffe.
Vi ventede et godt stykke tid før en af bilerne ville samle os op. Der kom en lækker, stor og dyr bil med lyst læderindtræk og det hele. Han skulle til Reykjavik så det passede fint. Efter lidt tid fandt vi ud af at han er en af islandsk bedste skiløbere og har deltaget i vinter OL 3 gange! Og han så herre godt ud så det var ikke dårligt at blive samlet om af en lækker kendis ;) ha ha.

Så nu er jeg hjemme igen og skal selvfølgelig på arbejde imorgen.
Ha en god uge!

Knus Maria

Ingen kommentarer:

Send en kommentar