tirsdag den 7. februar 2012

Smagfuldt syltet får!

Puha hvor var jeg bare super træt i søndags, det er derfor at jeg (undskyld) først opdaterer min blog nu! 
For første gang i 3 uger festede vi igen - så i lørdags gik det løs ! Vores organisation AUS havde inviteret alle på et Þorrablót-party. 

Det er en tradition på Island at i løbet af februar måned holder man et sådan fest-måltid. Det består af diverse lækkerier, herunder (se billede): 

 

Og JA! Tro det eller ej, men jeg smagte på det hele! Det er alt sammen syltet og jeg må indrømme at jeg ikke kunne finde på at spise det igen ;) Oven i det hele fik vi også smagt haj-kød som SKULLE skylles ned med islandsk brennivin! Så jeg skal love for at det blev en sjov aften :)
På torsdag holder mit arbejde også  Þorrablót-party  - men "UHELDIGVIS" kan jeg ikke komme og spise det lækre syltede mad, da jeg skal til et halvårsmøde med alle de andre volontører på Island. ha ha


Her ses Kathi og jeg - stadig i live efter at have spist syltet får m.m.!

Og her ses Kete og jeg (i munden har jeg tørret fisk!) Lækkert billede ik? ;)


Her for et par dage siden var jeg på Reykjavik city-bibliotek, for at hjælpe min veninde med at finde en bog skrevet af en islandsk forfatter.  Jeg tror helt seriøst at vi ledte efter bogen i 1 time! Vi kunne simpelthen bare ikke finde den dumme bog "Angels of the universe", skrevet af Einar Gudmondsson. Vi var lige ved at give op - men så kom jeg i tanke om noget! Jeg havde hørt, at når man skal finde en islændinge i en telefonbog eller lignende, så skal man altid slå op under deres fornavn i stedet for (som normalt) efternavnet. I den time vi havde ledt efter bogen, havde vi kigget efter den under "G" men så kiggede vi under "E" som Einar og BUM - der var bogen! De er lidt skøre de islændinge med deres navne og deres sprog . ha ha.

Nu bliver jeg lige nødt til at blære mig lidt igen! Her ses et nyt pandebånd som jeg denne gang har hæklet! Både pandebåndet og blomsten. Jeg er sååå stolt!!!! 

I dag er der kun 4 dage indtil Louise kommer! Det er helt vildt mærkeligt at tænke på at hun sidder heroppe i min lejlighed sammen med mig om et par dage. Men det bliver HELT VILDT skønt at få besøg igen - og så skal vi rigtig ud og få en på opleveren! Der skal nok komme en del opdateringer og selvfølgelig billeder ;)

Jeg har det stadig godt og jeg kan slet ikke forstå at jeg snart har været her i et halvt år!

Mange knus og kram
Maria!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar