søndag den 26. februar 2012

Bordfodbold og lækre boller

Hej alle sammen!
Håber jeres weekend har været god! Min har været stille og rolig med fitness, venindebesøg, en fødselsdagsfest og nu bare ren afslapning..

I tirsdags begyndte jeg igen på arbejde efter nogle sygedage i sengen, det var dejligt at komme igang igen og se alle mine kolleger og drengene på arbejdet.
Her på det seneste har jeg følt at min uge var det samme igen og igen. Ikke fordi det er noget dårligt, men det hele blev bare lidt for ensformigt og derfor besluttede jeg mig for at finde mig en ny fritidsaktivitet! Derhjemme havde jeg jo både håndbold, Føtex, lektier, sommetider fodbold og et fjernsyn haha - så der var nok at lave og det savner jeg lidt! :P
Så jeg skrev en mail til den håndboldklub der ligger tæt på hvor jeg bor, og spurgte om de havde brug for en hjælpende hånd med at træne deres små håndboldbørn som jeg i forvejen har gjort i 2 år. Men desværre takkede de nej da de i forvejen har nok trænere :( ØV!
Så søgte jeg lidt på nettet og fandt nogle foreninger, blandt andet røde kors og sendte mails til dem - men jeg har endnu ikke fået noget svar.. Vente vente vente... :)
Men SÅ skete der faktisk noget lidt sjovt! Min gode ven Tim (tyskland) skrev til mig tirsdag eftermiddag og spurgte om jeg ikke ville tage med ham til bordfodbold-turnering samme aften. Det kunne jeg ikke sige nej til - så vi tog afsted men tabte det hele.
Her er stillingen efter sidste tirsdag:

Hvis I ikke lige umiddelbart kan gætte hvad vores holdnavn er - så hedder vi altså team: Mor og Far! Ha ha. Det var faktisk ikke min idé at vi skulle hedde det men Tims! Tim synes at dansk er et meget mærkeligt og skørt sprog. Han spurgte mig: "How do you say mom and dad in danish?" Jeg svarede: "Mor og far" Så sagde han: "Cool! This is our new teamname" haha.

Men det er bare for fedt, at jeg nu er på hold med Tim i bordfodbold hver tirsdag. BUM - ny hobby! haha.
Men jeg kunne også godt bruge noget at lave i weekenderne, så jeg må lede videre efter noget... :)

Jeg har desværre ikke så mange billeder fra denne her uge, men her er der et billede af familien Søgaards pakke som de sendte mig i anledningen af fastelavn!

TUSIND TAK for det søde familie på Aagærdet. Det er så dejligt at læse jeres breve og blive lidt forkælet :)

Og så har jeg lige et andet billede!

Da jeg var syg mandag på islandsk "Bolludagur" (Bolle dag) så spiste de på arbejdet traditionstro fastelavnsboller. Det vidste jeg ikke noget om, men så var mine kolleger så søde at give Sebastian nogle med hjem fra arbejdet så jeg også fik smagt dem. mhhhh...

Fastelavn er en del anderledes heroppe end hjemme. Det er ikke en tradition at man slår katten af tønden og der er heller ikke noget der hedder fastelavnsris eller kattekonge og kattedronning - i stedet gik man i gamle dage og hængte små poser med aske på folks rygge men i dag begynder de mere og mere at tage vores danske traditioner til sig.. hmm... Børnene kommer dog og ringer på dørene og synger, men det er ikke fastelavnssange de synger. De børn der kom forbi mit arbejde, de sang popsange og andet gøgl. Sikke noget ;)

Nu vil jeg lave lidt mad og se Lykke! YAY!
God uge til jer.
Mange knus fra Maria

Ingen kommentarer:

Send en kommentar