søndag den 6. november 2011

Sneen falder også her !

Hej allesammen! Håber I har haft en dejlig uge og en weekend med tuborg julebryg! :)
Se lige dette billede:

Sneen faldt også heroppe! Overalt var der reklamer med tuborg julebryg, og J-dag heroppe er ligeså stort som i DK. Så jeg følte mig da helt som hjemme igen - og selvfølgelig fik jeg smagt den :)


Siden sidst er der sket en del med mig - udenpå! Jeg har fået farvet mit hår og en af mine veninder fra Schweiz har klippet mit hår - jeg var meget skeptisk men det endte med at se godt ud :) Processen ses herunder:



og resultatet blev godt!

Ikke nok med at jeg blev farvet og klippet - jeg skulle da også lige have en ny piercing :D YES! Så jeg tog med pigerne ned i byen og fik lavet en tragus - jeg har virkelig ønsket mig den i laaaaaang tid. Og det gode er, at det er faktisk billigere at få piercinger og tattoos her end i Danmark. Men bare rolig - jeg går ikke amok :P


Her ses jeg glad og lidt nervøs inden kvinden gik igang med at massakrere mit lille øre!

Og så var det værste overstået, nu skulle piercingen bare ind.. ahhhh!



Og her ses den plus mit flotte festhår lavet af Kathi :)




Og nu hvor det blev weekend skulle vi selvfølgelig forkæle os selv med noget lækker mad SÅ vi besluttede os for at lave sushi - selvom hverken Kete eller jeg har prøvet det før!
OG dette var det meget lækre resultat med laks, mayo, gulerødder, advokado og agurk:





I weekenden tog jeg mig en lille tur ned af den lange shoppinggade 'Laugarvergur' og tog et par billeder af Reykjaviks interessante huse m.m:



Her ses den farverige bøssebar 'Barbara'! Hvis man har lyst til at danse på bordene når man er i byen, så er det her stedet!!! :D hahahah



Tidligere i denne uge mødtes jeg med min mentor Lilja Dis. Alle volontører har en mentor som er der for at hjælpe hvis der er nogle problemer men man kan også bare tage ud og spise burger og fritter sammen, som mig og Lilja gjorde. En lækker burger fra en af de kendte restauranter i Reykjavik. mmmhhh!
På billedet ses min lækre burger og menukortet som var ligesom en avis. Hvor der var skrevet en lille artikel om hver burger. Meget sjov ide :)

Og se lige disse muffins formet som små burger . haha :D


Lilja's familie bor i Akureyri som er den anden største by på Island, den ligger i toppen af island ca. 4 timers kørsel fra Reykjavik. Og under vores burger-spisning inviterede hun mig derop i den sidste weekend i november. Så hun vil vise mig rundt i byen og besøge hendes familie. Bliver spændende :)


Imorgen starter endnu en uge med arbejde. Fra imorgen af har jeg aftalt med min chef at jeg er halvdelen af dagen i Art-workshoppen og den anden halvdel i wood-workshoppen. Det var min egen idé så jeg kunne få lidt afveksling og også lære drengene i wood-workshoppen bedre at kende :)


Nu vil jeg varme en frysepizza og pleje mine tømmermænd en smule. Jeg stopper med at drikke fra nu af ! Det er alt for dyrt og føles ikke godt dagen efter :(

Mange knus Maria

Ingen kommentarer:

Send en kommentar