mandag den 14. november 2011

Allt í lagi ! Alt bare fint her :)

Hej alle søde mennesker!
Så er jeg lige hjemvendt efter en tiltrængt indkøbstur og et lille smut på posthuset. Der var åbenbart kommet en pakke til Maria Gundersen - Mor! Dine a'er ligner g'er, du forvirrer de islandske postvæsen. haha. Nå men altså pakken var ikke fra min mor (hun havde bare sendt den) men fra søde Bedste og søde John. Jeg havde en lille mistanke om indholdet, tjek den selv ud her, hmmm hvad kan det mon være ....:


OG BUM KARL, om det ikke var en lækker chokolade julekalender samt masser af julegodter og julepynt til min non-julede-lejlighed. TAAAAAAAK sødeste Bedste og sødeste John . P.s. Jeg savner også jer rigtig meget! 



I sidste uge var jeg super sulten efter kage. Så jeg gik ellers igang med at bage UDEN æg og mælk og ved brug af nesquik og nutella endte det med at blive til disse muffins - som smagte lidt af bæ når man spiste mere end to. Men jeg lavede muffins uden mælk og æg og jeg er stolt. 




I lørdags havde vores organisation heroppe planlagt skøjte-dag for alle volontørerne . SUPER nice :) Her ses Kathi, Tim og jeg:

Og apopro Tim, så er det hos ham og hans "host-familiy" jeg skal holde jul :) Tim, mig, Kete, Tim's islandske bofælle + bofællens mor og far. Det bliver hyggeligt håber jeg og helt sikkert en oplevelse . I må nyde jeres danske jul med and og alt det andet gode i danmark. åårrrhhh...
Og der er ikke lang tid til at min mor kommer herop - det bliver helt mærkeligt at skulle vise mit nye liv frem men også sindssygt dejligt. Og så behøver jeg heller ikke bruge penge på mad i en uge ;) haha

Og selvfølgelig har der været tid til djamma (feste) i weekenden, her ses Kete og jeg på en hyggelig café downtown Reykjavik:


Og bordfodbold er super populært at spille når man er i byen. Hvis man taber er man ude - vinder man bliver man og spiller næste spil mod nogle random mennsker. Thats the rule - rimelig nice alligevel.
Og selvfølgelig vandt Tim og jeg!



I søndags havde den polske volontør Monika lavet lækker polsk aftensmad til os.
Det er det såkaldte Pierogi som søde Monika her er i fuld sving med at lave (jeg tror nok hun kogte dem):

De indeholdt blandt andet spinat og så fik vi spinat og ost som tilbehør. mmhhh og de smagte rigtig godt :)

Næste gang der skal laves mad fra et volontør-land har jeg været så heldig at skulle tilberede dejlig dansk mad. Jeg er stadig lidt i tvivl om det skal være frikadeller eller hvad det skal være. Det skal helst heller ikke være alt for dyrt... Kom endelig med gode ideer!


Og så får I da lige en thumbs up fordi alt er "allt í lagi" (alt okay) her på Island.
Og forresten tillykke med sejren over Sverige! Go go Danmark!

Mange store krammer fra Maria !

Ingen kommentarer:

Send en kommentar