mandag den 21. maj 2012

Fantastiske Island

Kære alle sammen.
Så er det blevet tid til at jeg skal fortælle jer lidt om sidste uges strabadser! På arbejdet er jeg rykket over i træ-værkstedet om morgenen og jeg er nu blevet rigtig god til at lave træer, ligesom dem på billedet herunder.
 
Det var mig en STOR udfordring fordi jeg skulle bruge de store sav-maskiner og jeg synes de var alt for voldsomme og farlige i starten - men nu skærer jeg træ som en prof ;) ha ha

I starten af sidste uge fik vi besøg at brandinspektør Alfons! Han havde taget brandbilen med for at fortælle drengene lidt om hvordan man undgår brand i huset og som dagens "finale" fik dem der ville, lov til at sidde på førersædet i brandbilen og tænde sirenen. Jeg har aldrig set dem så meget oppe at køre før, de var elle vilde :) 

Hvis man tænker Island - så tænker man også natur! Naturen heroppe er det vildeste, mest flotte og mest enestående! Og i og med at weekenden vejr bød på solsking og 10 grader så skulle vi også ud at nyde det. 

Lørdag løb jeg først en tur rundt i området hvor jeg bor og derefter tog jeg på stranden med Tim og Kete. Ja, I hørte rigtigt STRANDEN! På stranden i Reykjavik er der en "hot-tub" som man skal varme sig i efter man har kastet sig i det 8 grader varme Atlanter hav (og JA, jeg var under selvom det ikke kan ses på billederne)! Det var en virkelig sjov oplevelse (men også lidt kold!). Her kan I se billeder fra dagen:








Søndag var vi faktisk ENDNU mere aktive. Vi tog vandrestøvlerne på og besteg det næsten 1 kilometer høje bjerg Esja! Her kan i se Esja:

Det tog os cirka 2 timer op og ned. De var en fantastisk men hård hike - det er selvfølgelig det hele værd når man når toppen :)
Her er billeder derfra!




 Her er vi allesammen: Joe (England), Kete (Tyskland), den søde dansker og Tim (Tyskland).
 Og under vejs drak vi vand fra vandløbet på bjerget. Vandet her er så rent og smager SÅ godt!



En fantastisk weekend - nu bliver det spændende at se hvad næste weekend byder på af løjer. Én ting er sikker! JEG SKAL SE EUROPÆISK MELODI GRANDPRIX! og stemme på Danmark for en gangs skyld ;) 
I skal ikke stemme på Islands sang for min skyld, den er OK men ikke en af de bedste. Alt for "folkelig" og Islandsk synes jeg. ha ha 

Mange tanker fra mig!

Knus Maria 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar