søndag den 13. maj 2012

Multi kulturel - det dur'!

Hej derude og glædelig mors-dag til alle mødre! Min egen er blevet forkælet med blomst og chokolade (tak for hjælpen bedste :) ). 

Jeg er lige stået op efter en god bytur i går. I går (lørdag) blev der afholdt 'Intercultural day' i Reykjavik. Det betød at der var en masse underholdning rundt omkring i byen bl.a. mexicansk dans, gøglershow, mavedans og meget mere, som I kan se på billeder herunder. Vi startede dagen ud med at gå et optog fra den store Hallgrimskirkja (kirke) i Reykjavik og hele vejen til rådhuset. Jeg skulle deltage sammen med de andre volontører fordi vi jo er en del af det multi-kulturelle på Island fordi vi arbejder her som volontører :)
Her kan I se billeder derfra:


         





Som I nok har læst så synger jeg i kor - og vi skulle også optræde lørdag. :) Vi sang fire sange: to på Islandsk, en på Swahili og en på Italiensk. Det var en super oplevelse og folk sagde bagefter at det lød rigtigt godt. Desværre slutter koret fra tirsdag af og indtil september, der er jeg jo kommet hjem igen så det bliver trist at sige farvel :(

Her kan i se en video hvor vi synger en sang på Swahili (det blev optaget med en mobil så kvaliteten er knap så god):

Og her nogle billeder fra vores optræden :)



Ovenpå en lang dag med optog, kor og meget andet, blev det tid til en bytur! Min tyske ven Tim havde fået besøg af tre af hans venner hjemmefra og tilsammen udgør de et indie-rock band som hedder 'Copilot'. De havde været så heldige at få lov til at give koncert på en af diskotekerne i Reykjavik - så selvfølgelig skulle vi alle sammen ned og hører dem. Det var en rigtig god aften :)
Billeder herunder:



Her til aften skal jeg samme med den franske pige som jeg bor sammen med, til en jazz koncert i det store koncerthus 'Harpa' I Reykjavik. Det bliver nok en spændende oplevelse :)

Lige en opdatering på hvordan vejret m.m er lige nu: I dag regner det og blæser det ca. 8 grader varmt men næste uge skulle det bliver mere forårsagtigt :) Og med hensyn til solopgang og solnedgang så kan man godt sige at det faktisk ikke bliver mørkt heroppe mere. Klokken 23.00 er det stadig lyst og indtil klokken 03.00 er det en lille smule mørkt men igen kl. 04.00 er det helt lyst. Det er simpelthen så mærkeligt at det ikke bliver helt mørkt heroppe om natten. Men jeg er ved at vænne mig til at sove selvom det er lyst :) 

Så vil jeg lige vise der nogle flotte øreringe som jeg har lavet på arbejdet. Materialet er elfenbensnødder. Synes selv det er ret søde :)


Alt vel heroppe og håber alt er vel hjemme ! :)

Mange hilsener Maria


Ingen kommentarer:

Send en kommentar