tirsdag den 24. april 2012

Sport, fest, grill = forår !

Halløjsa derhjemme ! Så er jeg igen på banen med et nyt indlæg! Jeg vil lige fortælle om nogle hyggelige ting som er sket i løbet af sidste weekend og denne her uge :)

Som jeg skrev i sidste blog indlæg så har vi en udstilling på Reykjavik rådhus og herunder kan I simpelthen se hvad nogle af drengene på mit arbejde har været så kreative at lave. Udstillingen hedder på dansk "Kunst uden grænser" og det er kun værksteder/væresteder for mennesker med nedsat funktions evne som udstiller. På billederne kan I se henholdsvis en dame, to mænd, en dreng på ski og en hund. Det hele er lavet af træ - hvor er de søde de figurer synes jeg (de er på størrelse med normale mennesker). Det sidste billede viser nogle træ-skåle som også er blevet lavet på arbejdet:






 På årets første sommerdag, som var den 19. april, havde alle fri. Det betød at mange tog ned i Reykjavik centrum for at hygge sig og nyde solskins vejret - og midt på torvet underholdede en gade-gøgler. :) Hyggeligt


Som jeg måske her fortalt før, så er jeg "begyndt at spille fodbold". Altså nu indrømmer jeg at det kun er hygge-fodbold med nogle af de andre volontører og nogle fra organisationen men det er bare mega hyggeligt og sjovt OG HÅRDT :) Sidste torsdag slog vi nogle små teenage-drenge i en god gang fodbold (jeg tror næsten vi spillede i 1,5 time!)...

 I dag ville vi så prøve noget nyt -så vi tog da lige en omgang beach-volley også. Vi mødte nogle thailændere som vi spillede imod . Meget sjovt og underholdende!! :)


I fredags var jeg til en "Trubadur konkurrence" hvor 10 ikke-kendte mænd og deres guitarer dystede om at vinde - det var ret så hyggeligt!
 

Og som I kan se på billedet herunder, så drak jeg den gode danske Tuborg øl den aften!!! :)


Nu hvor foråret rigtigt kigger frem, så kunne jeg ikke lade være med at arrangere en lille grillaften. Vi fik grillet nogle gode pøller og fik lavet en lækker pasta salat til. mhhhh. 
Her ses grill-mutter (mig) og min DEJLIGE islandske sweater :)

Her ses søde Monika (Polen) og jeg - glade fordi det er forår og vi skal til at spise grill mad :D


Det  var alt som jeg havde til jer for i aften - godnat og sov godt :)

Vulkan knus
Maria 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar